Introduction to Programming
3 EC
Semester 1, periode 1, 2
5092INPR3Y
Ontwikkelen van programmeervaardigheden en numerieke technieken aan de hand van eenvoudige problemen in de natuur- en wiskunde.
Computerpractica en (online) kennisclips
Activiteit | Aantal uur |
Laptopcollege | 56 |
Tentamen | 3 |
Zelfstudie | 25 |
Aanwezigheidseisen opleiding (OER-B):
Aanvullende eisen voor dit vak:
Aanvullende eisen voor dit vak:
Aanwezigheid bij alle laptopcolleges is verplicht. Afwezigheid moet altijd bij de docenten gemeld worden.
Onderdeel en weging | Details |
Eindcijfer | |
100% Theorie | |
100% Tentamen |
- Aan het eind van de cursus is er een examen waarin op de laptop een kleine set opgaves uitgewerkt dient te worden. De uitkomst van dit examen is geen cijfer maar een classificatie: voldoende of onvoldoende.
- Als het examen met voldoende resultaat is afgesloten wordt het eindcijfer wordt bepaald door het gewogen gemiddelde van de vier opdracht-sets die bij elke module.
De datum, het tijdstip en de locatie van het inzagemoment staan in het rooster in DataNose.
Onderstaande opdrachten komen aan bod in deze cursus:
Dit vak hanteert de algemene ‘Fraude- en plagiaatregeling’ van de UvA. Onder plagiaat of fraude wordt verstaan het overschrijven van het werk van een medestudent dan wel het kopiëren van wetenschappelijke bronnen (uit bijvoorbeeld boeken en tijdschriften en van het Internet) zonder daarbij de bron te vermelden. Uiteraard is plagiaat verboden. Hier wordt nauwkeurig op gecontroleerd en streng tegen opgetreden. Bij verdenking van plagiaat wordt de examencommissie van de opleiding ingeschakeld. Wanneer de examencommissie overtuigd is dat er plagiaat gepleegd is dan kan dit maximaal leiden tot een uitsluiting van al het onderwijs van de opleiding voor een heel kalenderjaar. Zie voor meer
informatie over het fraude- en plagiaatreglement van de Universiteit van Amsterdam.www.uva.nl/plagiaat
Weeknummer | Onderwerpen | Studiestof |
1 | module 1 - basiselementen, wiskunde, grafieken | |
2 | module 1 - basiselementen, wiskunde, grafieken - inleveren opgaves |
|
3 | module 2 - numeriek integreren, functies, random getallen | |
4 | module 2 - numeriek integreren, functies, random getallen - inleveren opgaves |
|
5 | module 3 - simulaties, animaties, fitten | |
6 | module 3 - simulaties, animaties, fitten - inleveren opgaves |
|
7 | module 4 - data analyse - inleveren opgaves |
|
8 | examen | |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 |
Communicatie met de docenten via: progns@mprog.nl